);

Atkinsono dieta

Atkinsono dieta – tai dieta, kai yra suvartojamas mažas angliavandenių kiekis. Šią dietą rekomenduojama naudoti tada kai norima atsikratyti tam tikro svorio. Atkinsono dietos šalininkai teigia, jog vengiant daug angliavandenių, svorį galima numesti valgant maistą kuris turi daug riebalų ir baltymų, t.y. neskaičiuojant suvartojamų kalorijų. Daugybės tyrimų metu nustatyta, kad neskaičiuojant kalorijų ir suvartojant mažai angliavandenių yra veiksmingas būdas prarasti nereikalingą kūno svorį ir žinoma, taip pagerėja sveikata. Pagrindinė priežastis kodėl ši dieta yra veiksminga, tai, jog suvartojant daug baltymų ir mažai angliavandenių, sumažėja apetitas, todėl suvartojamas kalorijų kiekis automatiškai mažėja.

Atkinsono dietą sudaro keturi etapai

  • Pirmas etapas (indukcija):

Per dieną suvartojama iki 20 gramų angliavandenių ir taip dvi savaites. Valgykite produktus, kurie turi daug riebalų, daug baltymų ir daržoves turinčias mažai angliavandenių. Visa tai padeda numesti svorį.

  • Antras etapas (balansavimas):

Šiame etape į savo mitybą reikia po truputi pridėti daugiau riešutų, taip pat papildomai mažai angliavandenių turinčias daržoves ir įtraukti nedidelį kiekį vaisių.

  • Trečias etapas (tikslinimas):

Kai matysite, jog jau esate arti to svorio, kurį norite pasiekti, į dietą papildomai įtraukite produktus, kurie turi angliavandenių, tada svorio mažėjimas sulėtės.

  • Ketvirtas etapas (priežiūra):

Šiame etape jau galite valgyti sveikųjų angliavandenių tiek, kiek organizmas toleruoja nepriaugdamas papildomo svorio.

Ne visi žmonės, gali sugebėti arba tiesiog norėti laikytis šio plano pagal etapus. Dažnai žmonės praleidžia indukcinį etapą ir jau nuo pat pradžių į mitybos planus įtraukia daugybę vaisių ir daržovių. Šis būdas irgi gali būti veiksmingas. Dar kiti pasirenka tik indukcinį etapą, kai angliavandenių kiekis ypač mažas. Tokia dieta jau vadinama keto dieta arba ketogenine.

Maisto produktai, kurie reikėtų vengti

Jeigu nusprendėte laikytis Atkinsono dietos, turėtumėte būtinai atsisakyti šių produktų:

  • Cukrus: gaivieji gėrimai, vaisių sultys, pyragai, saldainiai, ledai ir kt.
  • Grūdai: kviečiai, speltos, rugiai, miežiai, ryžiai.
  • Augaliniai aliejai: sojų aliejus, kukurūzų aliejus, medvilnės aliejus, rapsų aliejus ir kiti.
  • Trans-riebalai: paprastai randami perdirbtuose maisto produktuose, kurių sudedamųjų dalių sąraše yra žodis „hidrintas“.
  • “Dieta” ir “mažai riebalų turintys” maisto produktai: paprastai jie turi labai daug cukraus.
  • Daržovės su daug angliavandenių: morkos, ropės ir tt (nevartojama tik indukciniame etape).
  • Vaisiai turintys daug angliavandenių: bananai, obuoliai, apelsinai, kriaušės, vynuogės nevartojama tik indukciniame etape).
  • Krakmolas: bulvės, saldžiosios bulvės (nevartojama tik indukciniame etape).
  • Ankštiniai augalai: lęšiai, pupelės, avinžirniai ir tt (nevartojama tik indukciniame etape).

Maisto produktai, kuriuos reikėtų valgyti

Norint laikytis Atkinsono dietos, rekomenduojame vartoti šiuos produktus:

  • Mėsa: jautiena, kiauliena, ėriena, vištiena, šoninė ir t.t.
  • Riebios žuvys ir jūros gėrybės: lašiša, upėtakis, sardinės ir kt.
  • Kiaušiniai: sveikiausi kiaušiniai, kuriuos peri laisvai vaikštančios vištos.
  • Daržovės turinčios mažai angliavandenių: špinatai, brokoliai, šparagai ir kiti.
  • Riebūs pieno produktai: Sviestas, sūris, grietinėlė, riebus jogurtas.
  • Riešutai ir sėklos: migdolai, makadamijų riešutai, graikiniai riešutai, saulėgrąžų sėklos ir kt.
  • Sveiki riebalai: aukščiausios kokybės pirmojo spaudimo alyvuogių aliejus, kokoso aliejus, avokadai ir avokadų aliejus.

Gėrimai laikantis Atkinsono dietos

  • Vanduo: vanduo visas turi būti pagrindinis jūsų gėrimas.
  • Kava: Daugelis tyrimų rodo, kad kava turi daug antioksidantų ir yra gana sveika.
  • Žalioji arbata: labai sveikas gėrimas.
  • Alkoholis: nerekomenduojama jo vartoti, tačiau jeigu nusprendėte jį vartoti, tai darykite labai retai ir tik nedidelį kiekį. Geriausia vartoti tokį, kuriame mažai cukraus, pavyzdžiu, sausas vynas.

Atkinsono dietą galima paversti vegetariška (arba net veganiška), tačiau tai jau yra sudėtingiau. Galima vartoti sojos pagrindu pagamintus produktus, kad surinktumėte baltymus. Taip pat, kad gautumėte reikalingą kiekį sveikųjų riebalų, reikia vartoti riešutus ir sėklas. Alyvuogių ir kokosų aliejus yra puikūs augalinių riebalų šaltiniai.

Pavyzdinė Atkinsono dieta vienai savaitei

Ši pirmos savaitės dieta tinka indukciniame etape, tačiau ją bus galima naudoti ir kituose etapuose pridedant daugiau angliavandenių ir daržovių.

Pirmadienis

Pusryčiai: kokoso aliejuje kepti kiaušiniai ir daržovės.

Pietūs: vištienos salotos su alyvuogių aliejumi ir sauja riešutų.

Vakarienė: kepsnys ir daržovės.

Antradienis

Pusryčiai: šoninė ir kiaušiniai.

Pietūs: vištiena su daržovėmis

Vakarienė: naminis mėsainis be plutos, su daržovėmis ir sviestu.

Trečiadienis

Pusryčiai: Keptas svieste omletas su daržovėmis.

Pietūs: Krevečių salotos su kai kuriais alyvuogių aliejais.

Vakarienė: keptas su daržovėmis mėsos ir jautienos mišinys.

Ketvirtadienis

Pusryčiai: kokoso aliejuje kepti kiaušiniai su daržovėmis.

Pietūs: keptas su daržovėmis mėsos ir jautienos mišinys.

Vakarienė: lašiša su sviestu ir daržovėmis.

Penktadienis

Pusryčiai: šoninė ir kiaušiniai.

Pietūs: vištienos salotos su alyvuogių aliejumi ir sauja riešutų.

Vakarienė: Mėsos rutuliukai su daržovėmis.

Šeštadienis

Pusryčiai: Keptas svieste omletas su daržovėmis.

Pietūs: Mėsos rutuliukai su daržovėmis.

Vakarienė: kiaulienos gabaliukai su daržovėmis.

Sekmadienis

Pusryčiai: šoninė ir kiaušiniai.

Pietūs: kiaulienos gabaliukai su daržovėmis.

Vakarienė: kepta vištienos sparneliai su daržovėmis.

Svarbu nepamiršti, kad į savo mitybą būtina įtraukti įvairias daržoves.