);

L-karnitinas

L-karnitinas

L-karnitinas atlieka svarbų vaidmenį gaminant energiją kai riebalų rūgštys perkeliamos į ląstelių mitochondrijas. Mitochondrijos panašiai veikia kaip variklis, kurios ląstelėse degindamos riebalus gamina naudingąją energiją. Iš tiesų žmogaus kūnas gali pats pasigaminti L- karnitiną iš lizino ir metionino amino rūgščių. Kad kūnas jo pasigamintų pakankamai, žmogui reikia vartoti daug vitamino C. Nedidelį kiekį L-karnitino taip pat galima gauti valgant gyvulinės kilmės produktus, tokius kaip mėsa ar žuvis. Veganai ar žmonės, turintys tam tikrų genetinių problemų, šios medžiagos gali gauti nepakankamai, todėl rekomenduojama papildomai vartoti L-karnitiną.

L-karnitino rūšys:

  • Acetil-L-karnitinas: dažnai vadinamas ALCAR, tai galbūt efektyviausia karnitino forma smegenų darbui. Tyrimai rodo, kad jis gali būti naudingas žmonėms, sergantiems neurodegeneracinėmis ligomis.
  • Propionil-L-karnitinas: Ši forma puikiai tinka gydyti kraujotakos sutrikimams, tokiems kaip periferinė kraujagyslių liga ir aukštas kraujo spaudimas. Ši karnitino forma gali padidinti azoto oksido gamybą, kuris pagerina kraujo tekėjimą.
  • L-karnitino L-tartratas: ši karnitino forma dažniausiai pridedama prie sporto papildų dėl greito absorbcijos greičio. Padeda sumažinti raumenų skausmą ir paspartina raumenų atsistatymą po sunkios treniruotės.

L-karnitino nauda:

  • Pagreitina organizmo atsistatymą po treniruotės;
  • Paspartina deguonies tiekimą į raumenis;
  • Paspartina kraujo tėkmę ir azoto oksido gamybą. Taip sumažinamas nuovargis ir jo keliamas diskomfortas;
  • Gali sumažinti raumenų skausmą po treniruotės;
  • Padidina raudonųjų kraujo kūnelių gamybą, kurie perneša deguonį į raumenis.

Maisto produktai

Nedidelį L-karnitino kiekį galite gauti ir iš maisto produktų tokių kaip mėsa ir žuvis. Tad pateikiame geriausius L-karnitino šaltinius:

Maisto produktas Kiekis L-karnitinas, mg
Jautiena 85 g 81
Kiauliena 85 g 24
Žuvis 85 g 5
Vištiena 85 g 3
Pienas 225 ml 8

L-karnitinas lengviau įsisavinamas iš maisto šaltinių nei papildai.

L-karnitino vartojimo rekomendacijos

Standartinė L-karnitino dozė yra 500-2000mg per dieną. Nors atliktų tyrimų metu buvo nustatytos skirtingos vartojimo dozės, tačiau pateikiame kiekvienos karnitino formos rekomenduojamus kiekius:

Acetil-L-karnitinas: Dozės svyruoja nuo 600–2 500 mg per dieną.

L-karnitino L-tartratas: Dozės svyruoja nuo 1000 iki 4000 mg per parą.

Propionil-L-karnitinas: Dozės svyruoja nuo 400–1000 mg per parą.

L-karnitinas geriausiai žinomas kaip riebalų degintojas, tačiau tyrimai nevienodi ir bendros išvados nėra, kad jis padeda svorio metimui. Mažai tikėtina, kad jis sukels didelį svorio kritimą. Moksliniai tyrimai vieningai pritaria, kad jo naudojimas naudingas smegenų veiklai ir ligų prevencijai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *