);

Pieno išrūgų baltymai (Whey Protein)

Pieno išrūgų baltymai (Whey Protein)

Pieno išrūgų baltymai yra atskirti baltymai nuo pieno išrūgų, kurios gaunamos gaminant sūrį. Pienas, iš tiesų, turi dvi pagrindines baltymų rūšis: kazeinas (80%) ir išrūgos (20%), tad tas baltymas gaunamas išrūgų. Pieno išrūgų baltymai nėra skanūs, todėl į juos yra įdedama šokolado, vanilės, braškių, bananų ir kitų skonio miltelių. Renkantis baltymus, svarbu perskaityti sudėtį, nes kai kurie baltyminiai papildai gali turėti priedų tokių kaip rafinuotas cukrus, kuris nėra sveikas mūsų organizmui. Išrūgų baltymų vartojimas yra patogus sprendimas mitybos dietą papildyti 25-50g baltymų per dieną. Jie populiariausi tarp atletų ir kultūristų, tačiau taip pat juos vartoja ir žmonės, kurie bando numesti svorį. Žmonėms, kurie netoleruoja ir yra alergiški laktozei (pieno cukrui), patartina vengti pieno išrūgų baltymų ir ieškoti kitų baltyminių maisto papildų.

Pieno išrūgų baltymų tipai:

Koncentratas: sudaro apie 70-80% baltymų. Sudėtyje yra laktozės ir nedidelis kiekis riebalų. Dažniausiai pasižymi geresniu skoniu.

Izoliatas: sudaro 90% ir daugiau baltymų. Sudėtyje yra mažiau laktozės ir riebalų, tačiau trūksta daug naudingų maistinių medžiagų, kurių yra pieno išrūgų koncentrate.

Hidrolizatas: šie pieno išrūgų baltymai pagaminti taip, kad kuo greičiau organizmas juos įsisavintų. Jis pakelia 28-43% insulino lygį, tad baltymų sintezė dar labiau pagerėja.

Pieno išrūgų baltymų vartojimas

Rekomenduojama paros dozė yra 1-2 kaušeliai (apie 25-50g) ir vartojama dažniausiai rytais, prieš ir po treniruotės. Žinoma, visada reikia vadovautis ant pakuotės pateikta instrukcija. Žmonės, kurie turi problemų su inkstais ar kepenimis, prieš vartojant pieno išrūgų baltymus turi pasikonsultuoti su gydytoju.

Per didelis išrūgų  baltymų vartojimas gali sukelti virškinimo problemas, tokias kaip pykinimas, vidurių pūtimas, viduriavimas, pilvo skausmas. Tad rekomenduojama išrūgų baltymų nenaudoti kaip maisto pakaitalo. Papildais privalote tik papildyti savo mitybos dietą, o ne pakeisti maisto, tad pirmenybė turi būti teikiama baltyminiam maistui, o tik tada maisto papildams. Saikingas pieno išrūgų baltymų vartojimas daugeliui žmonių nesukelia jokio diskomforto.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *