);

Vandens svarba žmogaus organizmui

Vandens svarba žmogaus organizmui

Visi žinome, jog vanduo yra vienas pagrindinių šaltinių žmonijos gyvybei. Vanduo sudaro didžiąją dalį mūsų kūno masės ir atlieka svarbias funkcijas, pavyzdžiui, valo organizmą, reguliuoja kūno temperatūrą, padeda smegenų funkcijai. Kad galėtumėte sužinoti, kuo vanduo ypatingas mūsų organizmui, skaitykite straipsnį toliau.

  • Vanduo skirtas seilių gamybai

Vanduo yra pagrindinis seilių komponentas. Seilėse taip pat yra nedideli elektrolitų, gleivių ir fermentų kiekiai. Tai labai svarbu, norint išskaidyti sunkiau virškinamą maistą ir išlaikyti sveiką burnos gleivinę. Organizmas paprastai gamina pakankamai seilių tada kai reguliariai vartojame skysčius. Tačiau seilių gamyba gali sumažėti dėl amžiaus ar tam tikrų ligų, vaistų, kuriais gydomos tos ligos.

  • Vanduo reguliuoja kūno temperatūrą

Norint palaikyti kūno temperatūrą, labai svarbu palaikyti hidrataciją. Fizinės veiklos metu ar esant aukštai oro temperatūrai kuomet mes prakaituojame, mūsų kūnas praranda nemažą kiekį vandens. Prakaitavimas saugo organizmą nuo perkaitimo, tačiau nevartojant pakankamai vandens, mūsų kūno temperatūra vis vien gali pakilti, nes dehidratacijos metu organizmas praranda elektrolitus ir plazmą. Jeigu pastebėjote, jog prakaituojate stipriau nei įprasta, įsitikinkite, kad vartojate pakankamai vandens.

  • Vanduo apsaugo audinius, nugaros smegenis ir sąnarius

Vandens suvartojimas padeda sutepti ir apsaugoti sąnarius, nugaros smegenis ir audinius. Visa tai padės mėgautis fizine veikla ir sumažinti diskomfortą, kurį sukelia tokios ligos kaip artritas.

  • Vanduo išvalo organizmą prakaito, šlapinimosi ir tuštinimosi metu

Jūsų kūnas vandenį naudoja prakaitavimui, šlapinimuisi ir žarnyno funkcionavimui. Prakaitavimas reguliuoja kūno temperatūrą, kai sportuojate arba esate  šiltoje temperatūroje. Šiuo atveju vanduo reikalingas, kad išvengtume dehidratacijos. Vanduo labai svarbus, kad išvengtume vidurių užkietėjimo. Taip pat jis naudingas efektyviam inkstų darbui, kad būtų išvengta inkstuose akmenų.

  • Vanduo padidina fizinį našumą

Labai svarbu gerti vandenį fizinio aktyvumo metu, nes tada jūs išprakaituojate 6-10% kūne esančio vandens. Hidratacija taip pat veikia jūsų jėgą, galią ir ištvermę. Žmonės dehidratacijai yra nevienodai jautrūs. Vieni šiek tiek pasportavę jau jaučia didelį sunkumą, tad nepakankamas vandens vartojimas sporto metu gali sukelti sunkius sveikatos sutrikimus, tokius kaip sumažėjęs kraujospūdis, hipertermija. Ekstremaliai išaugusi dehidratacija gali sukelti traukulius ar net mirtį.

  • Vanduo padeda išvengti vidurių užkietėjimo

Valgant maistą, kuriame yra nemažai skaidulinių medžiagų, nėra vienintelis būdas užkirsti kelią vidurių užkietėjimui. Labai svarbu gerti vandenį, kad žarnynu suvirškintas maistas judėtų be jokių sunkumų. Jeigu vartojate per mažai vandens, magnio ir maisto, kuris turi daug skaidulų, galite susidurti su stiprių vidurių užkietėjimu.

  • Vanduo padeda virškinimui

Priešingai nei tam tikras žmonių ratas sako, mokslininkai teigia, kad vandens vartojimas, prieš, per ir po valgio organizmui padeda lengviau virškinti maistą. Tyrimų metu buvo nustatyta, jog kūnas prisitaiko prie maisto ir skrandžio tūrinio pokyčių. Nesvarbu ar maistas skystesnis, ar tirštesnis.

  • Vanduo padeda įsisavinti maistines medžiagas

Vanduo taip pat padeda įsisavinti vitaminus, mineralus ir kitas maistines medžiagas, o tada jau vitaminai paskirstomi per visą organizmą.

  • Vanduo padeda numesti svorį

Ar dažnai pagalvojate kaip numesti svorį? Štai jums atsakymas, vartokite daug vandens. Buvo atlikta daug tyrimų, kurių metu nustatyta, kad reguliarus vandens vartojimas padeda sumažinti riebalų kiekį kūne. Pridėjus subalansuotą mitybą bei sportą ir turėsite kūną apie kurį svajojate.

  • Vanduo pagerina deguonies cirkuliaciją kraujyje

Vanduo padeda deguonies ir maistinių medžiagų patekimui į kraują. Suvartojus tinkamą kiekį vandens kas dieną, tai turės teigiamą poveikį jūsų sveikatai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *